Phnom Penh Kamboçya

Phnom Penh, Kamboçya, Phnom Penh Nerede, Phnom Penh Nereye Bağlı, Phnom Penh Nasıl Gidilir



Phnom Penh, Kamboçya’nın başkentidir. Ayrıca en büyük ve en kalabalık şehridir. Yaklaşık olarak 1.buçuk milyon civarındaki nüfusuyla Asya kıtasının gezilebilecek en güzel şehirlerindendir. Zamanında Fransızların işgal ettiği ve yağmaladığı şehir, özgürlüğüne kavuştuktan sonra hızlıca gelişti ve turistler tarafından da oldukça fazla ziyaret edilebilir hale geldi. Ülkemize olan uzaklığı ise ne yazık ki Türk vatandaşlarının oraya gitmesine mani olmaktadır.

THY ile Phnom Penh'e direk uçuş vardır. Bilet fiyatları yaklaşık 4500 $ civarındadır.

Gelin şimdi bir seyyahın kaleminden Phnom Penh gezi anılarını okuyalım...

Fakat şimdilerde yavaş yavaşta olsa artık ziyaretler olmaya başlamaktadır. Bir gün yolunuz düşerse mutlaka yemeklerini tatmalısınız. Farklı kültürler ve insanlar hakkında kendimi eğitmeyi hedefleyen kısıtlı bir bütçe ile Phnom Penh etrafında gezintiye çıktım. Bu sefer kendime kentin müzeleri ve diğer kültür binaları dışında farklı bir gezi fırsatı sundum. Paraya malolabilecek bir tuktuk kiralamak yerine yürümeyi tercih ettim.


Diğer turistik şehirlerde olduğu gibi, tuktuk ve motosiklet bu şehirde her zaman kiralanabilir. Çoğu, olası müşteri / müşterilerin beklediği otelin veya otelin hemen dışındadır. İyi İngilizce konuşuyorlar. Sizi ikna edip kiralama yapmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Sabırlı olun çünkü bu onların işinin bir parçası.

Phnom Penh'in merkezi pazarını hedefliyordum ve sokağın içinden geçerken yol boyu çok sayıda restoran var. İngilizce dil okulları da şehirde büyüyen bir endüstri gibi görünüyor, İngilizce dil sunan bazı broşürler verildi. Yerlilere yön sormak suretiyle merkez pazarına vardım. Pazar kubbe şeklindedir ve diğerlerine göre pazarlık eden çeşitli ürünler sunmaktadır. Ama benim için buradaki ürünler pahalı ya da sadece bu pahalı kalemleri sormam olabilirdi. Ama gerçekten çok kapsamlı ürünler vardı: giysi, altın, gümüş, kitap, hediyelik eşya, para değişimi, gıda, kumaş ve daha birçokları. İnan bana.


Kraliyet Sarayı'nın kuzeyi Kamboçya Ulusal Müzesi'dir, 5 USD giriş ücreti ile sabah 8 ile akşam 5 arasında açılır ve koleksiyonlarını fotoğraflamak mümkün değildir. Koleksiyonlarının artık çevrimiçi olarak ne olduğuyla ilgili bilgiler. Müzenin içine giremedim (bütçe sorunu ◕‿◕。) ama dışarıda güzel. Angkor tapınakları ve Apsara dansı için sahip olduğum şeyi kurtarıyordum. Zaten ülkeye gelme nedenlerim bunlardı. Bu yüzden üzerinde duruluyordu. Ancak, yeterli bütçeye sahip olsaydım müzeye girerdim.



Sarı benim için her zaman güzeldir. Bu beni mutlu ediyor. Kraliyet Sarayı'na baktığımda hissettiğim bu duygu çok mutlu görünüyordu. Saray ziyaret ederken uygun kıyafet giymeyi unutmayın. Resimdeki benimki uygun değildi, yine de içeri girmek için planımda değildim 。◕‿◕。


Sisowath Quay, sadece rahatlamaya çalışıyorsanız, görülmeye değer Kraliyet Sarayı'na çok yakındır. Nehir kenarı, turuncu elbiselerindeki rahipler, yerli halklar, turistler, lotus çiçekleri satan satıcılar ve incenses gibi farklı insanlarla doludur.




Yorumlar